Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeffernan, Erin J.
TitelAll Female Education: Self Image and Academic Success of Fourth through Eighth Grade Girls.
Quelle(1996), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Academic Achievement; Equal Education; Females; Intermediate Grades; Junior High Schools; Private Schools; Self Esteem; Single Sex Schools; Womens Education; Womens Studies; California
AbstractThis study examines how young women in single sex institutions perceive their educational experience in four categories: academics, resources, participation, and self-image. When investigating whether there are advantages in all female education, it is important to consider student perceptions within these all female schools. This study was conducted among 154 female students attending an urban, Catholic, all female school in the Bay Area (San Francisco, California) in grades 4 through 8, ranging from 9 through 14 years of age. The majority were Caucasian or Asian students from a relatively high socioeconomic group. The results indicate girls in the school are academically challenged, have a wide range of resources, actively participate in class, and have a positive self-image. Single sex schools do seem to have a positive effect on their female students. (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: