Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenLeue, Mary M. (Hrsg.)
TitelSKOLE: The Journal of Alternative Education, 1995.
Quelle12 (1995) 1-4, (567 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN9100-1139
SchlagwörterChild Rearing; Childrens Writing; Compulsory Education; Conformity; Educational Experience; Educational Philosophy; Educational Practices; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Free Schools; Home Schooling; Nontraditional Education; Public Education; Relevance (Education); Small Schools; Teaching Experience
AbstractThe four issues of "Skole" published in 1995 include articles examining alternatives to public education and the value of free schools. Free schools offer an unstructured curriculum in which comparisons between students are eliminated and students are empowered to be responsible for their learning. Proponents of this approach to education believe that public schools fail by maintaining the status quo and suppressing student abilities through conformist educational practices. Articles cover the disadvantages and outcomes of compulsory public education; developing a relevant curriculum that encourages critical thinking; home schooling; the political aspects of public education; parent information on child rearing; effective teaching practices; teaching children values; and book and film reviews. Two of the journal issues are devoted to writings and other work by students at the Free School in Albany, New York. These writings represent student learning, creative writing projects, and student educational experiences. (LP)
AnmerkungenDown-to-Earth Books, 72 Philip St., Albany, NY 12202-1729.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: