Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlankenship, Glen; Tinkler, D. William
InstitutionGoethe House, New York, NY.; Inter Nationes, Bonn (Germany).
TitelThe Geography of Germany, Lessons for Teaching the Five Themes of Geography. Social Studies Grades 9-12. Update 1994.
Quelle(1994), (100 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Area Studies; Curriculum Guides; Foreign Countries; Geographic Concepts; Geographic Location; Geographic Regions; Geography; Geography Instruction; Instructional Materials; Physical Divisions (Geographic); Physical Geography; Resource Materials; Resource Units; World Geography; Germany
AbstractThese lessons, designed for high school classrooms, focus on the country of Germany in teaching the five themes of geography (location, place, human-environment interaction, movement, and region). The lessons can be used individually via integration into the curriculum or collectively used as a complete stand-alone unit. The lessons are desigend to support the teaching of courses in World Geography, U.S. Government/Civics, and Economics from a comparative United States/Germany perspective. Each lesson begins with an outline for teaching that includes instructional objectives, a list of necessary materials, and a sequenced list of procedures for using the activities provided with the lesson. Lessons include: (1) "Location of Germany on the Earth's Surface"; (2) "Physical and Human Characteristics of Germany"; (3) "The Interaction of the German People and Their Environment"; (4) "Cultural Diversity in Germany"; and (5) "German Unification and Regional Changes." (EH)
AnmerkungenAmerican Association of Teachers of German (AATG), 112 Haddontowne Court, Cherry Hill, NJ 08034 (single copies at cost price); Goethe House New York, 1014 Fifth Avenue, New York, NY 10028 (free sets of materials for inservice training).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: