Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDowell, Earl E.; Yotsuyanagi, Noriko
TitelAn Exploratory Study of Communication Apprehension, Willingness To Communicate, and Sense of Humor between College Students from the United States and Japan.
Quelle(1996), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Communication Apprehension; Communication Research; Comparative Analysis; Cross Cultural Studies; Cultural Context; Foreign Countries; Higher Education; Humor; Student Attitudes; Japan
AbstractAn exploratory study focused on United States and Japanese college students' perceptions of their communication apprehension, willingness to communicate, and sense of humor in various communication situations. Subjects, 110 students selected from several scientific and technical communication classes at the University of Minnesota and 108 students from a psychology class at Kwansei Gakuin University, completed the Personal Reports of Communication Apprehension (PRCA-24), Willingness to Communicate (WTC) and Sense of Humor (SH) self-report measures. Results indicated significant differences between Japanese college students and United States students on all PRCA-24, WTC, and SH variables. Japanese students have (1) significantly higher PRCA-24 scores for dyadic, group, meeting, and public speaking, and composite variables; (2) significantly lower WTC percentages for dyadic, group, meeting, public speaking, composite, stranger, acquaintance, and friend variables; and (3) significantly higher Sense of Humor scores on liking of humor, sensitivity to humor, and coping humor than United States college students. (Contains 36 references and 6 tables of data.) (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: