Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChazan, Daniel
InstitutionNational Center for Research on Teacher Learning, East Lansing, MI.
TitelWhere Do Student Conjectures Come From? Empirical Exploration in Mathematics Classes. Craft Paper 95-8.
Quelle(1995), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Classroom Research; Classroom Techniques; Discovery Learning; Educational Philosophy; Geometric Constructions; Geometry; High Schools; Higher Education; Mathematics Instruction; Secondary School Mathematics; Teaching Methods
AbstractThis paper begins with a description of a set of difficulties in classes where students were given problems which asked them to explore and "make conjectures." After presenting background on debates about discovery learning, changing philosophical conceptualizations of the role of the empirical in mathematics, and innovations involving the use of geometry construction programs, the paper then focuses on two philosophical views on induction and the origin of conjectures. These philosophical views are used to distinguish two approaches to and rationales for exploratory laboratory problems in geometry classes. Concerns are then raised about one of these approaches (discovery problems) which may be carried out under the banner of current reforms but which may lead students to conceptualize classroom exploration as a search for the single idea on a teacher's mind. (Contains 45 references.) (Author)
AnmerkungenNational Center for Research on Teacher Learning, 116 Erickson Hall, Michigan State University, East Lansing, MI 48824-1034 ($6.52).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: