Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBitner, Ted; Kratzner, Ron
TitelA Primer on Building Teacher Evaluation Instruments.
Quelle(1995), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Construct Validity; Content Validity; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Evaluation Utilization; Higher Education; Measurement Objectives; Performance Factors; Preservice Teacher Education; Reliability; Student Teacher Evaluation; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Effectiveness
AbstractThis paper presents a primer on building a scientifically oriented teacher evaluation instrument. It stresses the importance of accurate measures and accepts the presupposition that scientific approaches provide the most accurate measures of student teacher performance. The paper discusses the scientific concepts of validity and reliability, and provides a checklist for assessing student teacher observation instruments. The checklist suggests two questions relating to validity: (1) Is there ample evidence that the items chosen are related to pupil learning (content validity); and (2) Are the items used in the instrument related to any selected theory of teaching and learning (construct validity)? In reference to the reliability of the instrument, seven criteria are suggested: adequate training of those using the instrument; items stated in overtly behavioral terms; items stated positively; items written in the singular; only one type of behavior per item; items written in present tense; and all items scored using a 5-category forced choice procedure. (Contains 14 references.) (NAV)
AnmerkungenDecher Hall, Anderson University, Anderson, IN 46012 ($2).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: