Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Science Foundation, Arlington, VA. Directorate for Mathematical and Physical Sciences.
TitelGraduate Education and Postdoctoral Training in the Mathematical and Physical Sciences Workshop. Summary Report (June 5-6, 1996).
[Report No.: NSF-96-30
Quelle(1996), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; Graduate Students; Graduate Study; Higher Education; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Physical Sciences; Science Curriculum; Science Education
AbstractThis report presents the findings and recommendations of a workshop regarding the effect of international economic and technological changes on graduate student training in the physical sciences and mathematics. Concerns identified about current graduate training include the declining availability of public resources to support training, the narrowness of the skills and knowledge acquired by new doctoral graduates, the increasing emphasis on the research component of graduate experience, and the low level of diversity among graduate students. Recommendations for programs and procedural change regarding these findings are presented. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: