Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJacobs, George M.
TitelAdapting Group Activities To Encourage Cooperation.
Quelle(1995), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Classroom Environment; Classroom Techniques; Cooperation; English (Second Language); Foreign Countries; Group Activities; Second Language Instruction
AbstractThis paper is divided into three parts. The first explains concepts in the design of group activities that encourage learner cooperation, and ways in which they differ. Activities are distinguished by: (1) whether or not they involve learner time for planning language use before interaction; (2) whether they have one predetermined correct answer or set of answers or have no single answer or set; and (3) whether group members need to share information, in either one-way or two-way exchanges, to complete the activity. Following this, five sample activities are described as they appear in a teaching guide, then according to the three characteristics noted above. Suggestions are made for adapting the activity. The third part presents two activities and challenges the audience to analyze and adapt them similarly. Contains 10 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: