Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCui, Songren
TitelAssessment: Individual Achievement and Program Effectiveness.
Quelle(1995), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Academic Achievement; Chinese; Criterion Referenced Tests; Individual Differences; Language Proficiency; Language Tests; Norm Referenced Tests; Program Effectiveness; Program Evaluation; Second Language Programs; Second Languages; Student Evaluation; Test Interpretation; Test Use; Testing
AbstractA discussion of student and program assessment in the context of Chinese language instruction looks at theory and methods of assessment, and proposes that norm-referenced language proficiency testing is inadequate to evaluate student achievement and program effectiveness. It is further proposed that criterion-referenced tests are more appropriate in assessing both student learning and program effectiveness in Chinese language programs. Deficits identified in norm-referenced tests currently in common use include discrepancies between instructional objectives and test content, descriptive ambiguity, inadequate test interpretation, threat to content validity due to built-in item selection that systematically eliminates "easy" items, and inappropriateness for summative selection. It is argued that criterion-referenced tests, by comparison, are based on instructional objectives, have descriptive clarity, can be interpreted according to degrees of mastery, and can include some easier items because there is no intent to maximize differences among individuals. (Contains 19 references.) (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: