Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSipley, Kenneth L.
TitelListening and Viewing: Models for Interacting with Music and the Visual Arts.
Quelle(1995), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAesthetics; Art Appreciation; Art Education; Curriculum Guides; Dance Education; High Schools; Interdisciplinary Approach; Junior High Schools; Middle Schools; Music Appreciation; Music Education; Theater Arts; Visual Arts
AbstractThis paper presents ways art educators can participate in a more holistic approach to education. The document outlines the following premises: (1) students will be consumers of art and determine what art they choose to consume, which requires a systematic and thorough grounding in critical evaluation if they are to make good decisions; (2) students will learn to respect and value the arts as they become adept at making sophisticated aesthetic judgments and learn an arts vocabulary; (3) typical music and arts appreciation programs are taught from the historical perspective, which may add to the students' general knowledge of history but may not allow them to confront a work of art and decide whether it is meaningful to them; and (4) students need methods of evaluating works of art and music. Two evaluation models are given; a listening model for music criticism and a viewing model for art criticism. The paper examines similarities and differences between the two models and discusses ways of including them in appreciation classes. (DQE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: