Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUtley, Cheryl A.; Obiakor, Festus E.
TitelScientific and Methodological Concerns in Research: Perspectives for Multicultural Learners.
Quelle(1995), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Pluralism; Disabilities; Epistemology; Ethics; Ethnic Groups; Ethnicity; Evaluation Methods; Minority Groups; Multicultural Education; Poverty; Racial Differences; Research and Development; Research Design; Research Methodology; Research Problems; Sex Differences; Socioeconomic Status; Special Education; Testing Problems; Theory Practice Relationship; Values
AbstractThis review of the literature addresses scientific and methodological concerns of research with children from various racial and ethnic backgrounds in the United States. It first identifies three major demographic trends: (1) the increasingly multiethnic and multilingual nature of American society; (2) the increasing number of children in poverty; and (3) the increased risk of needing special education services when conditions of poverty and racial and language diversity exist. Specific challenges to researchers are discussed, including the relationship among race, ethnicity, socioeconomic status, and gender. The importance of epistemological considerations is also noted, especially considering issues of race categorization, ethics, and human values. Issues raised by the underlying assumptions of quantitative research methodology are noted, including sampling, instrumentation, and measurement. The importance of the mutual support of research and practice is stressed. (Contains 50 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: