Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDesrosiers, Karen; Royer, Egide
InstitutionLaval Univ., Quebec (Quebec). Center for Research and Intervention on Academic Success.
TitelLes troubles de l'attention avec hyperactivite: une Synthese des connaissances a l'intention des enseignants (Attention Deficit Difficulties with Hyperactivity: A Synthesis of Knowledge for Teachers).
Quelle2 (1995) 2, (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN2-921559-09-9
SchlagwörterLeitfaden; Attention Deficit Disorders; Behavior Modification; Behavior Patterns; Classroom Techniques; Drug Therapy; Educational Diagnosis; Educational Methods; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Hyperactivity; Incidence; Intervention
AbstractThis document presents a brief synthesis of recent literature on attention deficit difficulties with hyperactivity, particularly literature concerning classroom interventions. It describes diagnostic criteria for attention deficit hyperactivity disorder, its incidence, behavioral characteristics of students who exhibit attention difficulties and hyperactivity, the appropriateness of stimulant medication, behavioral and cognitive behavioral interventions, and modifications in the classroom environment and in instructional methods. Appendices present sample antecedents-behaviors-consequences, a sample token economy system, and a sample behavior contract. (Contains 11 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: