Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMayer, Victor J. (Hrsg.); Fortner, Rosanne W. (Hrsg.)
InstitutionUniversity of Northern Colorado, Greeley.; Ohio State Univ., Columbus. School of Natural Resources.
TitelScience Is A Study of Earth: A Resource Guide for Science Curriculum Restructure.
Quelle(1995), (252 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Curriculum Development; Educational Change; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Science Activities; Science and Society; Science Course Improvement Projects; Science Curriculum; Workshops
AbstractEarth Systems Education (ESE) is an effort to establish within U.S. schools more effective programs designed to increase public understanding of the Earth System that surrounds and sustains us all. ESE focuses on establishing an understanding of the processes that operate within our environment and uses the science thinking and problem-solving processes that are of most use in studying and solving the many social problems that confront the world today. This document is a product of a special summer workshop of participants from the Program for Leadership in Earth Systems Education (PLESE). Sections include: (1) "Exploring Earth Systems Education"; (2) "The National Context for Science Education Reform"; (3) "Successful Strategies for Using Earth Systems Education in Science Curriculum Restructure"; (4) "A Guide to ESE Curriculum Restructure and Implementation"; (5) "Teaching Approaches in an Earth Systems Classroom"; (6) "Resources for Implementing Earth Systems Education"; (7) "Conducting Earth Systems Education Workshops"; (8) "Scoping Out an Earth Systems Curriculum"; and (9) "Sample Activities and Units." (JRH)
AnmerkungenThe Ohio State University, School of Natural Resources, ECEI Program, 2021 Coffey Road, Columbus, OH 43210.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: