Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFroehlich, Jurgen
TitelDEUTSCHE WELLE in the Classroom.
Quelle(1995), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Classroom Techniques; Foreign Countries; German; Listening Comprehension; Second Language Instruction; Secondary Education; Television; Television Viewing; Germany
AbstractThis paper addresses how German-language teachers in the United States can use broadcasts of the German language television, "Deutsche Welle," in their classrooms. Emphasis is placed on the knowledge gained about Germany and the opportunity to not only hear, but also see, German as it is really spoken in everyday life. Care must taken to select programs where the student must understand the German, not just see the picture, to understand what is happening, and programs must be selected that are not too out of date or boring to students. Once programs have been selected, a sequence of program presentation for maximum student effectiveness is suggested. The greatest value of the Deutsche Welle programs is the challenge that they offer the teacher for classroom use. (NAV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: