Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChandler, Lynette K.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana.
TitelPlanning Your Child's Transition to Preschool: A Step-by-Step Guide for Families. FACTS/LRE Information Series #4.
Quelle(1995), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Early Intervention; Educational Legislation; Family Involvement; Family School Relationship; Parent Participation; Parent Rights; Preschool Children; Preschool Education; Teamwork; Transitional Programs
AbstractThis manual is intended to assist families of young children with disabilities in their child's transition from early intervention services to preschool or other educational services at age 3. It provides information about the transition process, federal and state laws that apply to transition, and options for services and program placements. The manual suggests strategies to help families prepare for transition and participate in the transition process. Two case studies introduce the manual and contrast positive and negative transition processes. Individual sections of the manual cover the following topics: (1) learning about transition; (2) family involvement in transition planning; (3) preparing for transition; (4) participating as a member of the transition team; (5) parent rights and laws concerning transiton; (6) gathering information and making decisions; and (7) sharing information in the new program. Worksheets and checklists provided throughout the manual and in an appendix are designed to facilitate the manual's usefulness to parents. (DB)
AnmerkungenFACTS/LRE, University of Illinois at Urbana-Champaign, 61 Children's Research Center, 51 Gerty Dr., Champaign, IL 61820.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: