Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGastellum, David; und weitere
TitelA Historical Odyssey: Research of the Opposing Perspectives of the Battle of San Pasqual. A Specially Adapted Unit Plan for Secondary Educational Sheltered/Bilingual Programs. [A Fully Integrated Instructional Unit.]
Quelle(1995), (278 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bilingual Education; Community Involvement; Elementary Education; English (Second Language); History Instruction; Lesson Plans; Limited English Speaking; Parent Participation; Poetry; School Community Programs; Second Language Learning; Secondary Education; Secondary School Curriculum; Self Esteem; State Departments of Education
AbstractThis lesson plan uses a poem about a specific battle as the starting point for a secondary educational sheltered/bilingual program for limited-English-proficient (LEP) students in San Diego, California. The plan is to use primary and secondary documentation to view both sides of the battle that prompted the writing of the poem. Goals of the program include greater student self-esteem and greater understanding of a historical event through improved reading, writing, and overall expression in the English language. Homework and parent/community involvement activities are suggested, and photos and drawings of relevant places which help to explain the situation are included. Much historical background is provided, including an actual bullet (not included here). (NAV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: