Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionChesapeake Inst., Washington, DC.; Widmeyer Group, Washington, DC.
Titel101 Ways To Help Children with ADD Learn: Tips from Successful Teachers.
Quelle(1994), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Academic Accommodations (Disabilities); Accessibility (for Disabled); Attention Deficit Disorders; Classroom Techniques; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Individualized Instruction; Mainstreaming; Student Behavior; Teaching Methods
AbstractThis how-to guide for teachers suggests ways to help children with attention deficit disorders (ADD) in the general classroom, by means of specific instructional practices to be used as part of an instructional program based on classroom accommodations, behavior management, and individualized academic instruction. Basic steps in developing an effective educational program for the ADD student are outlined, including evaluating the child's individual needs, selecting appropriate instructional practices, and integrating appropriate practices within an individualized program. The recommended instructional strategies are grouped into the following categories: general instructional principles, individualized instructional practices, language arts and reading comprehension, phonics and grammar, handwriting, mathematics, solving word problems, special materials, organizational skills, study skills, behavior management, verbal reinforcement, counseling, and classroom accommodations. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: