Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAlberta Dept. of Education, Edmonton. Curriculum Branch.
TitelScience 20-30: Program of Studies.
Quelle(1994), (179 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Biology; Chemistry; Earth Science; Energy; Environment; Foreign Countries; High Schools; Interdisciplinary Approach; Physics; Science and Society; Science Curriculum; Science Education; Student Centered Curriculum; Canada
AbstractPresented in both English and French, Science 20-30 is an integrated academic program in Alberta, Canada that helps students better understand and apply fundamental concepts and skills common to biology, chemistry, physics, and the Earth sciences. The major goals of the program are: (1) to develop in students an understanding of the interconnecting ideas and principles that transcend and unify the natural science disciplines; (2) to provide students with an enhanced understanding of the scientific world view, inquiry, and enterprise; (3) to help students attain the level of scientific awareness essential for all citizens in a scientifically literate society; (4) to help students make informed decisions about further studies and careers in science; and (5) to provide students with opportunities for acquiring knowledge, skills and attitudes that contribute to personal development. This booklet includes information on general and specific learner expectations and units on: the changing earth, changes in living systems, chemical changes, changes in motion, living systems respond to their environment, chemistry in the environment, electromagnetic energy, and energy and the environment. Each unit outlines the major themes, concepts, and the understanding, skills, and interrelationships among science, technology, and society that students should be able to demonstrate. (JRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: