Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFowler, Mary
InstitutionNational Information Center for Children and Youth with Disabilities, Washington, DC.; Academy for Educational Development, Washington, DC.
TitelDesorden Deficitario de la Atencion. Segunda Edicion. NICHCY Briefing Paper [and] El Desorden Deficitario de la Atencion: Una Bibliografia de Materiales en Ingles y Espanol (Attention Deficit Disorder. Second Edition. NICHCY Briefing Paper [and] Attention Deficit Disorder: A Bibliography of Materials in English and Spanish).
Quelle(1995), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attention Deficit Disorders; Definitions; Disability Identification; Educational Diagnosis; Etiology; Hyperactivity; Incidence; Intervention; Parent School Relationship; Self Esteem; Student Characteristics; Student Evaluation; Symptoms (Individual Disorders)
AbstractThis briefing paper uses a question-and-answer format to provide basic information about children with attention deficit disorder (ADD). Questions address the following concerns: nature and incidence of ADD; causes of ADD; signs of ADD (impulsivity, hyperactivity, disorganization, social skill deficits); the diagnostic ADD assessment; how to acquire an evaluation for a potential ADD child; treatment of ADD (behavior management, medication, and appropriate educational programming); helping to improve the child's self esteem; determining if the ADD child needs special education; the child's legal rights for special education; and locating a support group. The paper also lists the diagnostic criteria for ADD and suggests ways to work with the educational system to obtain an effective education for the child. Contains a list of seven references and six organizational resources. An attached bibliography lists three publications for families, five for educators, four concerning behavior management, and seven concerning special education. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: