Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZwick, Rebecca; und weitere
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelAssessing Differential Item Functioning in Performance Tests.
Quelle(1993), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Assessment; Item Bias; Multiple Choice Tests; Performance Based Assessment; Test Items; Test Reliability; Test Validity
AbstractAlthough the belief has been expressed that performance assessments are intrinsically more fair than multiple-choice measures, some forms of performance assessment may in fact be more likely than conventional tests to tap construct-irrelevant factors. As performance assessment grows in popularity, it will be increasingly important to monitor the validity and fairness of alternative item types. The assessment of differential item functioning (DIF), as one component of this evaluation, can be helpful in investigating the effect on subpopulations of the introduction of performance tasks. Developing a DIF analysis strategy for performance measures requires decisions as to how the matching variable should be defined and how the analysis procedure should accommodate polytomous responses. In this study, two inferential procedures, extensions of the Mantel-Haenszel procedure, and two types of descriptive summaries that may be useful in assessing DIF in performance measures were explored and applied to simulated data. All the investigated statistical methods appear to be worthy of further study. Nine tables present analysis results. (Contains 32 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: