Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Gross, Richard E. (Hrsg.); Dynneson, Thomas L. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Social Science Perspectives on Citizenship Education. |
Quelle | (1991), (246 Seiten) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8077-3051-3 |
Schlagwörter | Stellungnahme; Anthropology; Citizenship Education; Civics; Economics; Geography; Higher Education; History; International Education; Philosophy; Political Science; Psychology; Social Sciences; Social Studies Anthropologie; Citizenship; Education; Politische Bildung; Politische Erziehung; Staatsbürgerliche Erziehung; Staatsbürgerkunde; Volkswirtschaftslehre; Geografie; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Geschichte; Geschichtsdarstellung; Internationale Erziehung; Philosophie; Staatslehre; Politikwissenschaft; Politische Wissenschaft; Psychologie; Social science; Sozialwissenschaften; Gesellschaftswissenschaften; Gemeinschaftskunde |
Abstract | This anthology examines the role and current conditions of citizenship in the United States' society. The compilation of essays by eminent social scientists and educators explore the concept of citizenship from various disciplinary perspectives: educational (Thomas L. Dynneson and Richard E. Gross); political (Robert B. Woyach); historical (Kerry J. Kennedy); economic (Ronald A. Banaszak); geographical (Nicholas Melburn); cultural (Philip Wexler, Raymond R. Grosshans, Qiao Hong Zhang, and Byoung-Uk Kim); social psychological (Allan Brandhorst); anthropological (John M. Chilcott); philosophical (H. Michael Hartoonian); and international (Andrew F. Smith). (RJC) |
Anmerkungen | Teachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue, New York, NY 10027 (paperback: ISBN-0-8077-3051-3, $20.95; clothbound: ISBN-0-8077-3052-1, $40.95). |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |