Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGambrell, Linda B.; und weitere
InstitutionNational Reading Research Center, Athens, GA.; National Reading Research Center, College Park, MD.
TitelAssessing Motivation To Read. Instructional Resource No. 14.
Quelle(1995), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Education; Evaluation Methods; Models; Reading Achievement; Reading Attitudes; Self Concept; Student Evaluation; Student Motivation; Motivation to Read Profile
AbstractThe Motivation to Read Profile (MRP) is a public-domain instrument designed to provide teachers with an efficient and reliable way to assess reading motivation qualitatively and quantitatively by evaluating students' self-concept as readers and the value they place on reading. The MRP consists of two basic instruments: the Reading Survey (a Likert-type, self report, group-administered instrument), and Conversational Interview (which is administered on an individual basis). Item selection for the MRP was based on a review of research and theories related to motivation and included an analysis of existing instruments designed to assess motivation and attitude toward reading. The Reading Survey instrument can be administered to an entire class, a small group, or an individual, while the Conversational Interview is designed to be conducted on an individual basis. Information derived from an analysis of the results of the MRP can be used to plan instructional activities that will support students in their reading development. (Contains 36 references. Appendixes present the Reading Survey, the Conversational Interview, teacher directions for both instruments, scoring directions for the Reading Survey, and a scoring sheet.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: