Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOntario Dept. of Education, Toronto.
TitelRecognition of Learning in Adult Basic Education. Roundtable Conducted at the National Colloquium, L'alphabetisation des adultes: questions et options (Adult Literacy: Questions and Options) (Toronto, Ontario, Canada, June 17-20, 1991).
Quelle(1991), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Basic Education; Adult Literacy; Adult Students; Articulation (Education); Certification; Credentials; Credits; Educational Attitudes; Educational Certificates; Educational Improvement; Educational Needs; Evaluation Methods; Foreign Countries; Literacy Education; Program Improvement; Recognition (Achievement); Standards; Student Evaluation; Canada
AbstractThis paper provides a transcript of a videotaped roundtable discussion on recognition for learning in adult literacy programs in Canada. Participants discussed the need to provide credentials for learners who have acquired various "chunks" of learning. Recognition was thought to be a motivator for adults even if they did not need the credentials for the job market. At the same time, panelists expressed concern about the credibility of credentials and credentialing agencies and wished for a simple, unified system so that employers would understand what a credential meant. Some form of a four-level system, recognition from basic literacy to advanced high school, was proposed. As a model, the literacy program in the Manchester (England) Open College Federation was examined briefly. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: