Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBrown Univ., Providence, RI. Thomas J. Watson, Jr. Inst. for International Studies.
TitelDefining Our Role in a Changing World: What Is America, and What Do We Want It To Be? Library Reader 1995. Choices for the 21st Century Education Library Series.
Quelle(1995), (165 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Economics; Foreign Culture; Foreign Policy; Futures (of Society); Global Approach; Global Education; Higher Education; Intercultural Programs; Intergroup Relations; International Education; International Relations; International Trade; Peace; Politics; Secondary Education; Social Studies
AbstractThis reader provides background information for a public policy discussion program about the nation's future at this critical point in history. Through a non-partisan discussion format, citizens are encouraged to deliberate about the direction in which the nation should head in the years to come. This reader employs a multi-disciplinary approach and a humanities-centered methodology. The volume includes the following chapters: (1) "The End of the Cold War: Challenges of a New Era"; (2) "Considering Four Futures"; (3) "The Search for Peace in an Age of Conflict: Debating the U.S. Role"; (4) "U.S. Trade Policy: Competing in a Global Economy"; (5) "Global Environmental Problems: Implications for U.S. Policy"; (6) "Russia's Uncertain Transition: Challenges for U.S. Policy"; (7) "U.S. Immigration Policy in an Unsettled World"; and (8) "Charting Our Future: Balancing Priorities." A ballot for voting on the suggested course of action also is included, along with a participation evaluation form. (EH)
AnmerkungenThomas J. Watson Jr. Institute for International Studies, Brown University, Providence, RI 02912.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: