Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOja, Sharon Nodie; und weitere
TitelIntegrating Mathematics and Science at the Middle/Junior High School Level Using Collaborative Action Research: The Voices of Teacher-Directed Change.
Quelle(1995), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAction Research; College School Cooperation; Constructivism (Learning); Curriculum Development; Educational Change; Higher Education; Integrated Curriculum; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics Instruction; Middle Schools; Program Development; Program Implementation; Science Course Improvement Projects; Science Instruction; Secondary School Teachers; Teacher Role
AbstractTeams of teachers from four middle/junior high schools, in collaboration with faculty from the University of New Hampshire and consultants from the New Hampshire State Department of Education, implemented systemic changes in the teaching of mathematics and science. The curriculum goal was to design, adapt, implement, and evaluate hands-on, inquiry-oriented integrated mathematics and science units. Adolescents, teachers, professors, alternative assessments, national standards, and integrated curricula were wound together in a collaborative approach. This paper describes project expectations, changes brought about by the project, the project's basis in constructivist pedagogy, redefinition of participants' roles, teacher empowerment, student empowerment, conditions of change, recognition of growth and change, the community of learners, and the products of change. (Contains 17 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: