Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlumner, Ellen
InstitutionDundalk Community Coll., Baltimore, MD.
TitelEffective Communication. The Port of Baltimore Workplace Skills Development Project.
Quelle(1994), (95 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Communication Skills; Functional Literacy; Listening Skills; Literacy Education; Organizational Communication; Pretests Posttests; Skill Development; Stress Management; Telephone Usage Instruction; Time Management; Workplace Literacy; Maryland (Baltimore)
AbstractThis set of learning modules was developed during a project to deliver workplace literacy instruction to individuals employed in the more than 50 businesses related to the activities of the Port of Baltimore. It is intended to help office staff of port businesses develop basic interpersonal communication and time and stress management skills. The following topics are covered in the individual modules: the importance of high quality service; telephone techniques/manners, the needs of office visitors, and professionalism; organizing work space, setting goals, managing time, and maintaining a positive image; managing stress; understanding and using the different types of listening; practicing active listening; identifying good and bad listeners; and giving and receiving feedback. Each module contains objectives, procedures, student handouts, and learning activities/grammar exercises. Appended is an article titled "What Do We Listen For?" (Raudsepp) and supplementary information about listening, constructive communication, and active listening. Answers to all exercises and the pretest and posttest are included. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: