Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHirshberg, Diane; Wells, Amy Stuart
TitelThe Importance of Understanding the Social, Political and Historical Context of Education Reform: How Much Is Enough?
Quelle(1994), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Ability Grouping; Change Strategies; Educational Change; Educational Improvement; Educational Innovation; Educational Trends; School Restructuring; Secondary Education; Social Science Research; Student Placement; Track System (Education)
AbstractThis paper describes a longitudinal study of 10 racially mixed secondary schools across the country where the leadership decided to move toward reducing ability grouping or tracking in their school. Examples of the schools under study included an Appalachian school in a moderately-sized city and a wealthy suburban school of a large metropolitan area of the Midwest. It is not possible to understand the change process in a school without understanding the social, political, and historical context within which the school exists. Research on education politics and policy making at the local level showed that community type and the issues being debated affect the decision making process. Contains 19 references. (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: