Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Maurianne; Zhou-McGovern, Yu-hui
TitelThe Sociomoral Development of Undergraduates in a "Social Diversity" Course: Developmental Theory, Research and Instructional Applications.
Quelle(1994), (53 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitude Measures; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Cognitive Style; Consciousness Raising; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Demography; Higher Education; Social Indicators; Social Psychology; Social Science Research
AbstractThis 1990 study of 165 undergraduates considered the application of cognitive development theory to social justice education. The table of contents presents the following sections: (1) "Why apply cognitive development theory to social justice education?" (2) "What is cognitive development?" (3) "Setting the background and context for the study"; (4) "Course goals in the light of cognitive development theory"; (5) "The Research: Student participants and methodology"; (6) "Assessment instruments"; (7) "Findings and analysis"; (8) "Application of research findings: theory to practice"; and (9) "Next steps." Pre- and post-test results were analyzed for two assessment instruments: (1) Baxter-Magolda's Measure of Epistemological Reflection (MER); and (2) Rest's Defining Issues Test (DIT). Statistical data were interpreted with course goals and teaching/learning dynamics considered, based on the findings. Numerous tables and figures are used to illustrate the research. An extensive bibliography is included. (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: