Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimpson, Timothy J.
TitelMessage Into Medium: An Extension of the Dual Coding Hypothesis.
Quelle(1995), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Coding; Cognitive Processes; Communication (Thought Transfer); Information Processing; Instructional Design; Mass Media; Models; Multimedia Instruction; Reader Text Relationship; Visual Aids; Visual Learning; Visual Literacy
AbstractThis paper examines the dual coding hypothesis, a model of the coding of visual and textual information, from the perspective of a mass media professional, such as a teacher, interested in accurately presenting both visual and textual material to a mass audience (i.e., students). It offers an extension to the theory, based upon the various skill levels of members of the audience at processing information, and provides a series of 12 practical suggestions to those encoding visual media messages. The suggestions are intended to increase the accuracy of integration of visual and verbal symbols and the likelihood of faithful communication between the encoder and the audience. An introduction to the dual coding hypothesis serves as a basis for the 12 suggestions, which address issues such as verbal and visual stimuli; imagens and logogens; image receivers; concept formation; information conveyance; discrepancies; anxiety; and the mediated communication model, consisting of both a content and a receptions system. Finally, to make the model more effective in the classroom context, it is recommended that the model be extended to cover the entire information transmitting process from source of information to the audience. (Contains seven references.) (MAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: