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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This book offers a range of original perspectives on issues of planning and managing education in small systems. It is based on the proceedings of a conference held at the University of London's Institute for Education, supported by the European Community Directorate General for Development. The conference addressed a range of themes relevant to policies and practice within educational sectors in small systems of Europe, the Commonwealth, and the Africa and the Caribbean and Pacific (ACP) group. Part 1 defines and maps the intellectual terrain. Part 2 presents case studies from the following small system contexts: Lesotho, the South Pacific, West Indies, and Bhutan. The third part presents two chapters on regional cooperation. The following key conceptual issues dominate the discussion: (1) definitions and conceptualizations of smallness; (2) the nature of decision making; (3) disadvantages of smallness; (4) advantages of smallness; (5) patterns of educational provision; and (6) appropriate models and alternative pathways to development. Appendices contain data on geographic and demographic factors and economic, political, and social indicators. Contains an extensive bibliography. (LMI)
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Policy, Planning and Management of Education in Small States. 1993.
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