Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPeace Corps, Washington, DC. Information Collection and Exchange Div.
TitelAlternative Techniques for Teaching about HIV/AIDS in the Classroom.
Quelle(1994), (195 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Acquired Immune Deficiency Syndrome; Class Activities; Educational Games; Elementary Education; Foreign Countries; Health Education; Health Promotion; Intervention; Lesson Plans; Nontraditional Education; Public Health; Teaching Methods; Thailand
AbstractThis volume is a collection of interactive games and activities created to supplement existing curricula on Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS) and designed to give students a sense of responsibility in the fight against AIDS while taking the fear out of AIDS education. All of the games and activities in the volume have undergone pretesting. Following a brief description of who can get AIDS, there are guidelines for AIDS instruction for kindergarten and primary school through grade 4 and for grades 5 and 6. Following sections contain basic information games, lesson plans for teaching that germs cause disease and about communicable diseases with a sample lesson plan and an AIDS action plan. Further sections contain 10 vocabulary games that teach body part, prevention techniques and disease terms, 6 transmission games, 7 prevention games, 5 board games on nutrition and AIDS, 8 dramas and role plays, and 3 general activities including puppets in teaching, songs, and other ideas. An appendix provides an example brochure of an AIDS action plan and cards for four instructional games. (JB)
AnmerkungenPeace Corps, Information Collection & Exchange, 1990 K St., N.W., 8th Floor, Washington, DC 20526.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: