Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBonhotal, Jean F.; Krasny, Marianne E.
InstitutionCornell Univ., Ithaca, NY. Cooperative Extension Service.
TitelComposting: Wastes to Resources. 4-H Leader's/Teacher's Guide.
Quelle(1990), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Recycling; Solid Wastes; Student Projects; Waste Disposal; Worksheets
AbstractThis guide is designed for adult volunteer leaders, camp counselors, and teachers who want to set up composting projects with youth. Five sections explore: (1) an introduction to composting with illustrated instructions for making compost; (2) different methods of composting and structures needed for various composting systems; (3) how to identify and fix problems in compost piles using a problem-solving exercise worksheet; (4) six ideas for what can be done with compost; and (5) a series of six compost investigations with student worksheets. Each teacher reproducible investigation covers one or more "compost concept." Concepts include the importance of air, microorganisms, soil animals and compost food chains, organisms that break down wastes, biodegradable and nonbiodegradable wastes, air and size of wastes, and wastes as resources. Investigations involve students in observing, collecting data, recording data, and analyzing results. Additional reproducible worksheets contain a compost project record sheet and designs for different composting systems. Two posters illustrate how composting works and composting instructions. Black-and-white illustrations make instructions easy to follow. Contains a 30-word glossary and a listing of 15 additional resources. (LZ)
AnmerkungenCornell Waste Management Institute, Center for the Environment, Cornell University, 468 Hollister Hall, Ithaca, NY 14853-3501.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: