Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngels, Steven J.; und weitere
InstitutionNational Opinion Research Center, Chicago, IL.
TitelNational Education Longitudinal Study of 1988. Second Follow-Up: School Component Data File User's Manual. Contractor Report.
Quelle(1994), (368 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Data Analysis; Data Collection; Error of Measurement; Followup Studies; Longitudinal Studies; National Surveys; Questionnaires; Research Design; Research Methodology; Sampling; Secondary Education; User Needs (Information)
AbstractThis manual has been produced to familiarize data users with the procedures followed for data collection and processing of the second follow-up school component of the National Education Longitudinal Study of 1988 (NELS:88) and to provide the necessary documentation for use of the data file. Chapter 1 contains an overview and the history of the NELS:88 and the studies it comprises. Chapter 2 is a general description of the data collection instruments used in the NELS:88 second follow-up. Sample design and weighting procedures are documented in Chapter 3, including standard errors, design effects, and nonsampling measurement errors. Data collection procedures, schedules, and results are presented in Chapter 4. Chapter 5 describes data control and preparation, and Chapter 6 describes data processing. Chapter 7 describes the organization and contents of the data file and provides suggestions for using it. Fourteen appendixes provide details about the study, the survey questionnaires, guidelines, and a glossary. Twelve figures and 17 tables present information about the survey and its components. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: