Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHymel, Glenn M.
TitelInstructional Design Applications in the Teaching of Psychology.
Quelle(1993), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Higher Education; Instructional Design; Instructional Materials; Mastery Learning; Models; Psychology; Systems Approach; Teaching Methods; Theory Practice Relationship; Time Factors (Learning)
AbstractCarroll's (1963) model of school learning and Bloom's (1968) mastery learning both address theoretical and practical aspects of the time factor in school learning via an appeal to diagnostic-prescriptive teaching. The design of instructional environments and materials--particularly as advocated by Glaser (1976)--represents the mechanism to bring to fruition the work of Carroll and Bloom. This paper suggests a systems-based approach to designing an instructional unit that (1) accommodates the earlier efforts of Carroll, Bloom, and Glaser, (2) focuses on the preparatory, delivery, and evaluative tasks of instruction, and (3) has applications in virtually every part of the psychology curriculum. (Contains 22 references and three figures). (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: