Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuenzen, Patricia M.
TitelInformation Management and Report Generation System for a State-Based Teacher Performance Assessment Program.
Quelle(1994), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Teachers; Data Collection; Databases; Educational Assessment; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Information Management; Information Systems; Performance Based Assessment; Program Development; Scoring; State Programs; Teacher Evaluation
AbstractThe Beginning Educator Support and Training (BEST) Program (a performance-based assessment program) was developed to enable the Connecticut State Department of Education to implement legislation requiring beginning teachers to achieve a satisfactory evaluation on a professional knowledge clinical assessment during their initial year of teaching. The management system for the BEST program is an example of a response to the new data collection and generating demands of professional assessment. The yearly cycle of the BEST program is supported by a database management system that provides for data storage, scoring, and reporting. In the most recent implementation year, data was received, scored, and processed for more than 650 assessors, 900 beginning teachers, and 3,000 assessments. A description of the relational database for the program offers practical examples for management of a performance-based assessment program. Three figures illustrate the assessment model. Appendixes include a score sheet, letters for the score report and assessment completion, a ratings form, and a sample assessment report. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: