Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeeley, Edward J.; und weitere
TitelAcademic Background and Admissions Test Scores as Predictors of College Mathematics Outcomes.
Quelle(1994), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Admission (School); Class Rank; College Entrance Examinations; College Mathematics; College Students; Demography; Educational Attainment; Educational Background; Grades (Scholastic); High School Students; High Schools; Higher Education; Outcomes of Education; Predictive Validity; Predictor Variables; Scores; Test Results
AbstractA limited number of studies have examined the relationship between admissions test scores, academic background, and college mathematics outcomes. This study investigated the predictive relationship between high school achievement, admissions test scores, selected demographic variables, and grade performance in college mathematics for 5,212 college students. Selected types of mathematics courses meeting general education requirements were examined individually and in aggregate to determine differential predictive validity with respect to course grades. The results of this study indicated that admissions test scores and high school class rank were significant predictors of subsequent achievement in college mathematics courses. In addition, the predictive validity of test scores and class rank combined improved as the courses' prerequisites and rigor increased. The relative importance of class rank increases and the importance of test scores decreases as the courses' prerequisites and rigor increase. Six tables and two figures present study findings. (Contains 12 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: