Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeters, Richard
InstitutionGlobal Horizons, The Center for Applied Ecosocial Studies, Corpus Christi, TX.
TitelEnvironments: The Context of Our Lives. A Social Studies Schema for Grades 7-12.
Quelle(1994), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Environment; Environmental Education; Learning Activities; Secondary Education; Secondary School Curriculum; Social Studies
AbstractBecause humans and nature are inextricable entities sharing a common global lifespace, natural and social environments are interactive and interdependent. There is a need to (1) understand the origins and characteristics of lifespace phenomena; (2) perceive man and Nature relationships; (3) respect Nature; (4) appreciate the beauty of one's surroundings; (5) commit one's self to preserving a quality lifespace; and (6) prevent rift between natural and social (human-made) environments. Thus it is important that K-12 curricula provide all students the opportunity to interact with, and study, the total lifespace in which they exist and function. This document provides and discusses ecosocial studies curriculum examples divided into urban, suburban, and rural environments. Each of these environments is further divided into thematic units on living space, open areas, cooperative living habitats, population density, goods and services, recreation, zoning, land use, transportation systems, natural resources, endangered species, environmental impact studies, or pollution. Examples of encounters for learning activities are provided for each thematic unit. (DK)
AnmerkungenHumans & Environment Learning Program (HELP), 6829 Roseland Dr., Corpus Christi, TX 78414.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: