Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOffice of International Education (ED), Washington, DC.
TitelFulbright-Hays Summer Seminars Abroad Program 1989. Egypt: Transition to the Modern World.
Quelle(1989), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Agricultural Laborers; Agricultural Production; Agriculture; Developing Nations; Economic Development; Extension Agents; Farmers; Females; Food; Foreign Countries; Higher Education; Islam; Islamic Culture; Population Growth; Religion; Religious Differences; Sex Discrimination; Egypt
AbstractThis document consists of four papers on various aspects of development in Egypt prepared by participants in the Fulbright-Hays Seminars Abroad Program in Egypt in 1989. Four of the papers are descriptive, one is a lesson plan. The papers included are: (1) "Egypt: Transition to Modern Times" (Katherine Jensen) focuses on the role of women in Egyptian agriculture; (2) "Nature of Fundamentalism in Egypt" (Bruce Lee Mouser) provides a survey of seven books on various aspects of Islam, from primary sources such as the Koran to contemporary thought and the Muslim brotherhood's renewed fundamentalism; (3) "Egypt: Population, Food, and Difficult Choices" (Richard Riggle) attributing Egypt's economic problems to the expanding population, socialist policies emphasizing consumption rather than conservation and development; (4) an untitled lesson plan including vocabulary, source list, strategy, and activities from which students learn about the five basic beliefs of Islam, and to compare and contrast Islam with Christianity and Judaism; and (5) "Inventing Egyptian Agriculture for the Twenty-First Century" (Jack M. Weatherford) discussing the problems of desert agriculture. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: