Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoodrum, David A.; und weitere
TitelA Socio-Technical Perspective of Instructional Development: A Change in Paradigms.
Quelle(1994), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Technology; Evaluation Methods; Instructional Development; Models; Problem Solving; Problems; Teaching Methods; Technological Advancement; User Needs (Information)
AbstractThe traditional model of instructional development (ID) is found lacking by some in the face of problems that call for a customer/user focus, adaptable technical and social designs, and solutions where training is impractical or unaffordable. This paper outlines an alternative model based on the socio-technical paradigm, which suggests a better match to a growing number of problems in ID. From a socio-technical perspective, the purpose of design and development is to support human behavior, not to create an innovation. Organizations are composed of people using technology to perform work practices in a particular environment. Each component is integrally tied to the other, and technology is not predominant. Prototype versions of proposed socio-technical solutions are for the purpose of evaluating and refining specifications. Development, conducted by a cross-functional team of people with a stake in success, is not a one-time event focusing on technology, but a process of activity, product, and evaluation output. Seven phases of ID are proposed, with an evolutionary rather than revolutionary approach. Six figures are appended. (Contains 4 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: