Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGravel, Judith S.
TitelAudiologic Assessment of Infants and Toddlers.
Quelle(1992), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Audiology; Auditory Evaluation; Clinical Diagnosis; Disability Identification; Evaluation Methods; Guidelines; Hearing Impairments; Infants; Technological Advancement; Toddlers; Young Children
AbstractThis paper provides guidelines for the audiologic assessment of infants and young children, highlighting recent technologic advances in auditory electrophysiology, acoustic immitance measure procedures, and behavioral audiometric techniques. First, audiologic assessment guidelines developed by the American Speech-Language-Hearing Association are discussed and the specific protocol used at the Rose F. Kennedy Center, Albert Einstein College of Medicine (New York) is outlined. Components of this protocol are then discussed in further detail, including: (1) auditory brainstem response (ABR) evaluation, (2) the use of acoustic immitance measures, (3) behavioral audiologic assessment, (4) visual reinforcement audiometry (VRA), (5) optimizing the clinical VRA procedure, (6) obtaining ear-specific thresholds, and (7) developing recommendations for amplification. Contains 40 references. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: