Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrothers, Chris; Fortner, Rosanne W.
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Ohio Sea Grant Program.
TitelEating Like a Bird.
Quelle(1991), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Biological Sciences; Birds; Class Activities; Educational Games; Environmental Education; Habitats; Instructional Materials; Intermediate Grades; Junior High Schools; Learning Activities; Ornithology; Pesticides; Poisons; Teaching Guides; Wildlife
AbstractThis teacher guide and student workbook set contains two learning activities, designed for fifth through ninth grade students, that concentrate on the adaptations of shorebird beaks for a variety of habitats and food sources, and the effect of toxic chemicals in the food chain on the birds. In activity A, students discover how shorebirds are adapted for feeding by simulating species of shorebirds with beaks of different shapes and sizes, using everyday objects. They gather different food items with different beak types. They compare feeding success and survival to these adaptations. In activity B, students play a tag game simulating organisms in a food chain and observe the concentration of toxic chemicals through the food chain. As prerequisites for participation in these activities, students should be somewhat familiar with the concepts of adaptation and food chains and be able to construct bar graphs. The teacher's guide includes additional information to aid in processing the activities. Extension activities are provided along with suggested references, review questions and student worksheets. (MCO)
AnmerkungenOhio Sea Grant Publications, The Ohio State University, 1314 Kinnear Road, Columbus, OH 43212-1194.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: