Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSessoms, Isaiah
TitelA Conceptual Model of Infusing Multicultural Curriculum in Various Academic Disciplines in Higher Education.
Quelle(1994), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Curriculum Design; Curriculum Development; Curriculum Enrichment; Demography; Educational Quality; Ethnic Groups; Higher Education; Instructional Materials; Multicultural Education; Political Influences; Postsecondary Education; Racial Relations; Resource Allocation
AbstractThis paper addresses the need to inform all students of the importance of multicultural issues and the impact that cultural diversity will have on global society and offers a model that examines the problematic issue of incorporating a multicultural curriculum into what has been termed "traditional curriculum." The author develops the criteria needed for cultural totality in curricula and examines various social determinants that significantly impact curriculum development as it relates to the historical racism as a social deterrent to a culturally enriched curriculum. In addition, the paper highlights specific techniques and strategies for infusing culturally diverse materials into curricula that are currently being used to assist all students to become better-informed citizens and to understand the rich history and culture of various diverse groups in the United States and globally. (Contains 16 references.) (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: