Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChamot, Anna Uhl; und weitere
InstitutionGeorgetown Univ., Washington, DC.
TitelLearning Strategies in Japanese Foreign Language Instruction. Final Report.
Quelle(1993), (223 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Curriculum Design; Curriculum Development; High Schools; Higher Education; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Japanese; Language Skills; Learning Strategies; Questionnaires; Second Language Instruction; Second Language Learning; Skill Development
AbstractA 3-year study on Japanese language instruction is reported. The project included the following: investigation of the feasibility of teaching high school and college second language students learning strategies for developing language proficiency; development of related instructional materials; and description of the impact of instruction on students. The report gives an overview of the study itself, its purposes and organization, methodology, and results. The section on results addresses a number of issues, including selection of learning strategies; implementation of learning strategies instruction; students' use and perception of language learning strategies, for each year of the study; influence of language learning strategies on the students; and a general discussion of results. A concluding chapter summarizes the study and reports major accomplishments, dissemination activities, emerging issues, and future research directions. Substantial appended materials include a variety of questionnaires, pre- and posttests, a teacher interview guide and ranking scale, and sample learning strategies lessons. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: