Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFraser, Barry J.; und weitere
InstitutionCurtin Univ. of Tech., Perth (Australia). National Key Centre for Science and Mathematics.
TitelAssessing the Climate of Science Laboratory Classes.
Quelle(1992), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Classroom Environment; Classroom Research; Educational Research; Elementary Secondary Education; Evaluation; Higher Education; Perception Tests; Perceptual Development; Science Education; Science Laboratories
AbstractRecently, some researchers are considering the effects of classroom environment on student achievement and attitudes. Due to the concerted effort of a number of educators, remarkable progress has been made over the last quarter of a century in conceptualizing, assessing and researching this area of concern. However, today there is growing concern that research in science laboratories has not been comprehensive enough to make conclusions regarding the effects of the science laboratory environment on student learning. In an effort to fill this chasm in our knowledge, this document focuses on a questionnaire designed to aid teachers in assessing students' perceptions of their science laboratory environment. It is hoped that science teachers will make use of the classroom environment instrument accompanying this article to evaluate new curricula or teaching methods, and to check whether the classroom is seen differently by students of different genders, abilities, ethnic backgrounds, or other environmental influences. (ZWH)
AnmerkungenKey Centre for School Science and Mathematics, Curtin University of Technology, GPO Box U1987, Perth, Western Australia 6001 Australia.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: