Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaresh, John C.; Playko, Marsha A.
TitelA Planning Model for Local Administrator Mentor Program Development.
Quelle(1994), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrator Education; Cooperative Programs; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Management Development; Mentors; Models; Planning; Program Development; School Districts
AbstractMentoring is a continuing process wherein individuals within an organization provide support and guidance to others (mentees or proteges) to help them become effective contributors to organizational goals. Although mentoring can enhance both teacher and administrator effectiveness, this paper focuses on developing mentoring programs for aspiring, beginning, and practicing administrators. To help school districts overcome program development difficulties, a planning model for use in individual school districts or consortia of school systems is presented. The mentor planning model consists of four steps: (1) initial program planning and development (including forming a mentor planning team and deciding who will be mentored); (2) program implementation (involving issues such as identifying and training mentors, matching mentors with proteges, and developing specific mentoring skills); (3) program assessment and revision; and (4) future directions (developing additional professional development activities for administrators). The rationale for starting a mentoring program and possible benefits for mentors, proteges, and districts are discussed. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: