Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchell, Al
Sonst. PersonenPenner, Glen (Hrsg.)
InstitutionSaskatchewan School Trustees Association, Regina.
TitelRescheduling the Traditional School Day/School Year: Research in Brief. SSTA Research Centre Report.
Quelle(1993), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Change Strategies; Educational Change; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Extended School Day; Flexible Scheduling; Foreign Countries; School Schedules; Year Round Schools; Canada
AbstractThis document presents information for Saskatchewan administrators who are considering rescheduling the traditional school day or school year. It discusses reasons for changing school schedules and identifies educational, societal, and economic concerns around the change. Steps in the change process include: evaluation/needs assessment; design/validation; implementation/verification; and maintenance/continuation. A sample checklist of criteria for assessing school-calendar proposals is included. Successful examples of school-calendar changes are also highlighted, such as the 4-day week, extended school-year programs, rotating terms, flexible designs, and mandatory attendance designs. The final section describes the various educational, societal, economic, employee, and legislative concerns that any calendar-change program must face. A list of contact groups is included. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: