Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuntsinger, Carol S.; Jose, Paul E.
TitelEthnic Differences in Mathematics Teaching Styles: Chinese-American and Caucasian-American Mother-Father-Daughter Triads.
Quelle(1993), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChinese Americans; Correlation; Cultural Differences; Elementary School Students; Ethnomathematics; Females; Grade 5; Grade 6; Intermediate Grades; Interviews; Mathematics Achievement; Mathematics Education; Multivariate Analysis; Parent Child Relationship; Questionnaires; Teaching Styles; Verbal Communication; Whites
AbstractChinese-American girls perform as well as Chinese-American boys at higher levels of mathematics. Caucasian-American girls perform significantly less well than Caucasian-American boys. This study, designed to examine factors involved in this differential, contrasts 25 first generation Chinese-American mother-father pairs and 27 Caucasian-American mother-father pairs guiding their fifth- and sixth-grade daughters in solving math-related computer problems. Caucasian-American parents used more verbal mediation, displayed more emotion, relied more on questioning, used more encouraging and discouraging comments, and focused on the computer monitor less than did Chinese-American parents. Daughters' mathematics achievement test scores and mathematics grades were negatively related to mothers' verbal partipation for Chinese-Americans and to fathers' verbal participation for Caucasian-Americans. (Contains 20 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: