Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichgels, Donald J.; Barnhart, June E.
InstitutionNorthern Illinois Univ., DeKalb. Curriculum and Instruction Reading Clinic.
TitelLiteracy Development in Preschool and Kindergarten Children: Patterns between Groups and across Tasks. Literacy Research Report No. 17.
Quelle(1994), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Reading; Comparative Analysis; Developmental Stages; Early Childhood Education; Emergent Literacy; Invented Spelling; Kindergarten Children; Preschool Children; Reading Achievement; Reading Research; Writing Achievement; Writing Research
AbstractA study examined the concurrent development of reading and writing behaviors in a cross section of preschool and kindergarten children across diverse language and literacy tasks. Subjects, 16 preschool children attending a university laboratory school and 12 kindergarten children from two classrooms in a large suburban school district, were presented with an array of formal and informal language and literacy tasks, including two standardized tests, a previously developed research instrument concerning invented spelling, and two informal tasks. Results indicated several statistically significant relationships between performances on the literacy and language tasks, but the pattern of relatedness was more unified with the kindergarten group and more varied with the preschool group. Findings suggest that even very young children exhibit considerable variety across tasks and from one child to another. (Contains 23 references and 2 data tables.) (RS)
AnmerkungenNorthern Illinois University, The Reading Clinic, 119 Graham Hall, DeKalb, IL 60115 ($3.50 postage included).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: