Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlein, James D.; und weitere
TitelEffects of Cooperative Learning and Type of Reward on Performance and Continuing Motivation.
Quelle(1993), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Cooperative Learning; Educational Television; Higher Education; Independent Study; Performance; Rewards; Student Motivation; Undergraduate Students
AbstractThe purpose of this study was to investigate the effect of cooperative learning and type of reward on performance and continuing motivation. Subjects used either a cooperative or individual learning strategy while receiving information, examples, practice, and feedback from an instructional television lesson. Subjects (126 undergraduate education majors) were also provided with one of the three rewards (i.e., task, performance, none). Results indicated that subjects who worked alone performed better on the posttest and expressed more continuing motivation than those who worked cooperatively. Type of reward did not affect performance or continuing motivation. Implications for reemploying cooperative groups in settings that were originally designed for individual learning are provided. Two tables containing performance and motivation test score data are appended. (Contains 18 references.) (Author/KRN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: