Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShapiro, Joan Polliner; und weitere
TitelA Critique of Approaches for Reframing the Paradox between the Multicultural Curriculum and Accountability.
Quelle(1993), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Accountability; Culture Fair Tests; Curriculum Development; Educational Assessment; Educational Testing; Elementary Secondary Education; Feminism; Higher Education; Multicultural Education; Standardized Tests; Student Evaluation
AbstractThis paper discusses the conflict created by two trends in education--the push for a multicultural curriculum and for accountability. Proponents of multicultural education argue that national standardized tests fail to tap diverse students' knowledge and problem-solving abilities. Approaches for reframing the paradox--diverse assessment, alternative assessment, feminist assessment, and emancipatory theory--are presented. A conclusion is that the paradox can possibly be minimized if both positions broaden the boundaries of acceptable solutions. For those who believe strongly in accountability, it is suggested that alternative means can be utilized without seriously jeopardizing the process or outcome. Alternative forms of assessment can have value in ascertaining student learning and providing yardsticks. Moreover, not only the "how" of assessment can be questioned, but the "why" and the "what." For those who believe strongly in the multicultural curriculum, it is suggested that serious discussion should occur about what should be the constants in the curriculum of American schools. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: